Handla hos oss

Mer info hur du kan handla hos oss och hur vi märker våra varor

Vi säljer endast online från vår webbshop och har inga fysiska butiker.

Alla som bor i Sverige och har fyllt 18 år eller har målsmans godkännande kan handla hos oss.

Vårt produktutbud består främst av second hand från privatpersoner, även om en del produkter aldrig är använda och har prislappen kvar. Vi har också samarbeten med modebolag där vi bland annat säljer deras provkollektioner.

Vi säljer second hand kläder och accessoarer i bra skick och försöker hålla oss till rådande säsong. Eventuella defekter på produkterna skrivs ut i beskrivningen och vi försöker beskriva produkterna med 3 olika sammanfattade beskrivningar av varans skick:

Nytt - Varan är i originalförpackning eller med prislapp kvar
Mycket bra - Varan är i mycket bra skick och nästa som ny
Bra - Varan är i bra skick och har inga tydliga defekter, varan har använts

Våra varor är dock begagnade och mindre defekter är inte ett giltigt skäl till reklamation.

Skulle vi ha missat en större defekt på en vara så kan du höra av dig till oss på info@vinterie.se. Skicka gärna med bilder på vad det är för fel på varan. Om vi godkänner den som en reklamation skickar du tillbaka varan till oss och vi står för returfrakten.

Inga varor reserveras i varukorgen utan det är först när ditt köp har gått igenom som varan tillhör dig. Detta för att förhindra att en eller fler personer håller på alla eller flera varor så att ingen annan kan handla. Den som är först med att gå till kassan och betala för varan är också den som får köpa den.

Du kan välja att betala med VISA, Mastercard, American Express, Apple pay och Klarna

Vi gör en kvalitetscheck på allting när vi tar in dem för att se så att det håller rätt standard. Vi säljer inga varor med större defekter och de varor med mindre defekter är ofta så små att de inte påverkar varans funktionalitet. Varor med defekter har en tydlig beskrivning med vad som är defekt samt ett lägre pris.

Sälja hos oss

Nu kan du som privatperson sälja dina utvalda produkter hos oss

Ja du kan sälja dina produkter hos oss. Läs mer om hur du går tillväga här

Vi ser över om plagget är modernt och i gott skick. Om plagget är smutsigt, nopprigt eller trasigt kommer vi inte försöka sälja det. Läs mer om våra säljkriterier här

Vi erbjuder våra säljare att hämta upp de varor som inte har blivit sålda på vårt lager upp till en vecka efter avslutad försäljning alternativt få dem skickade mot en fraktkostnad. Du som säljare får alltid ett mejl av oss när vi avslutar din försäljning.

Vårt mål är att alla ska kunna handla hos oss och att det ska finnas varierande storlekar. Dock styrs vårt utbud av vilka plagg som skickas in och vi kan därför inte påverka storlekarna i så stor utsträckning. 

Vi är måna om att inte belasta vår miljö mer än vi redan gör och försöker därför att minska på antalet frakter. Vi tar därför ut en symbolisk summa när du som kund beställer din påse för att vi inte ska skicka ut påsar som inte kommer till användning.

Leveranser och Returer

Vi erbjuder leveranser och returer i hela Sverige.

Vi levererar till hela Sverige.

Leveranstiden är normalt 2-5 arbetsdagar efter att din beställning registrerats. De flesta beställningar lämnar vårt lager samma dag eller dagen efter beställning. Leveranstiden kan dock variera beroende på mängden beställningar som vi har att behandla samt andra omständigheter som exempelvis var i Sverige du bor.

Vi tillämpar 14 dagars ångerrätt i enlighet med lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler som börjar gälla från det att du mottagit din beställning. Ångerrätten gäller förutsatt att varorna är oanvända, har prislappen kvar och är i samma skick som när du mottog dem. För att genomföra returen behöver du höra av dig till oss på info@vinterie.se så skickar vi mer information till dig och en retursedel. Du packar ihop varan i ursprungsförpackningen, skriver ut och klistrar på retursedeln och lämnar in till närmsta ombud. Du står själv för returfrakten på 79 kr och vi återbetalar dina pengar (minus returfrakten) inom 14 dagar från det att vi har mottagit din retur. 

Du som kund står för returavgiften vilket innebär att vi kommer dra av summan för fraktkostnaden från beloppet du ska få tillbaka. Returavgiften är alltid 79 kr oavsett om det är en delretur eller retur av hela ordern. Är det en godkänd reklamation står vi för returporto.

Vi betalar i normala fall tillbaka dina pengar inom 14 dagar från att vi tagit emot returen, i undantagsfall vid högt tryck kan det dock dröja upp till 30 dagar beroende på vilket betalsätt du har använt

I många fall så kommer brevet till ett postombud. Paketet ligger hos ombudet i upp till 14 dagar innan det går i retur till oss. För alla paket som inte hämtas ut debiteras en avgift på 250 kr. Avgiften motsvarar kostnaderna för expeditionsavgift, leverans och hantering. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet från postombudet och returnera paketet. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter.

Kontakt

Hör av dig till info@vinterie.se eller fyll i formuläret här om du har några frågor eller funderingar

Mejla oss på info@vinterie.se och märk mejlet med "Influencerkollektion"